Santai bersama BEN ASHAARI

tiket raya haji

assalamualaikum semua...

huhuhuhu... semalam aku p cari tiket kat seksyen 17... kita org p ngan bus jer, maklum la nak beli kete pun xde duet.. bkn anak dato’ pun.. hak...hak..hak.. hah... masa tunggu bus 2, aku xde duet pecah nk reload kad arnab 2, then aku tanye la salah sorang member aku ni nama dia eja... aku tanye dia, dia wt de jer (tgh bergayut ngan buah hati)... hurmmm... cian kat aku.. pas2 member aku yang sorang lagi ni (ika) bagi la aku pinjam duet dia dulu rm5.. huhuhu.. kad arnab aku dah blh reload skunk.. bus pun gerak la menuju ke seksyen 2, sesampainya kat seksyen 2, kita orang tunggu lagi bus utk p seksyen 17.. bus kedua ni bus T529... masa kt bus ni, punye lah ramai makhluk ALLAH ni kt dalam bus, so terpaksalah kene berdiri walaupun kepala aku dah mula terasa kepeninggannya 2... punyelah lama kt bus ni, kita orang pun sampai la destinasi yang dituju... masa sampai 2, aku xtau nak tuju kaunter mana sebabnya 1st time g beli tiket ni... hak..hak..hak.. sebelum ni aku suruh pak cik aku jer yang tolong belikan tiket bila nak balik kampong..  skunk ni pak cik aku ni dah tunang ngan awek die so dia pun pindah la rumah kt putrajaya.. maklum la orang dah tunang kan mesti la nk dekat2 dengan tunang jer slalu... n lagi pun dia dah pindah keje dekat dengan tempat keje tunang dia 2 kt putrajaya... hurmmm... hah, sampai jer kat seksyen 17 tu sebab tak biasa beli tiket, aku pun ikut la member aku ni si ika syafika... dia p kaunter bus Mutiara.. aku pun p la jgk situ... die pun beli la tiket die, aku beli tiket aku... aku ngan die xsama tempat... die kt Terengganu n aku kt KLATE... YES!! Negeri yang terkenal dengan pemain bola sepak yang handal pada masa kini, masa akan datang wallahhualam... hah.. tiket pun dapat la dibeli.. dapatnya tarikh 5hb malam, sampai pagi raya.. hurmmm.. sedihnya, tapi nak wt cmn, da nasib.. sape suruh cari tiket lewat2.. nak wt cmn, minggu sebelum ni aku bz... byk program nak kene p, lau tak p program kene repeat sem depan lak... eee, xnak xnak xnak.. (No for Repeat)... lepas jer beli tiket, kita orang p pasar malam... hohoho.. lama x p pasar malam... kita orang xbyk beli pun sbbnya nk balik cepat takot xde bus... beli ala kadar jer.. aku beli nasi goreng, jagung bakar n satay ayam goreng(spicy)... perghh.. sedap giler satay ayam goreng 2, kat kampong aku pun xde tau bnda 2... sesudah beli, kita orang pun p la tunggu bus kt tempat kita orang tturun tadi... masa tunggu 2, makan2 la sikit makanan yg aku beli tadi 2... tunggu punye tunggu habis jagung 1... ( lapar bebenor aku ni) sbb mkn tghhari jer kot mana tak laparnye... bus pun sampai la... yang tak ley blah nye, kita org naik bus 2 tersalah tempat, patot la lama nak sampai kt seksyen 2... hahaha... (biol suda) patotnye kene naik bus sebelah yang satu lagi, ni kita org naik bus tempat yang turun tadi.. mana la tau kan.. member kpd member aku yang ckp tunggu kt tempat turun so kita org ikot la ape yg die ckp 2... memang lama kat bus 2... sampai kt seksyen 2, tunggu bus balik puncak lak (puncak perdana)... kt sini lama gak tunggu bus.. (sabor aje la).. jam dah kul 9 mlm.. sementara tunggu kita org amek la gmbr kt bus stop 2... lps amek gmbr aku pun p la tnye kt abg bus 2, bus puncak bila nak sampai..

      aku : abg, bus U605 kul berapa ea sampai???
      abg bus : awk nk kul berapa???
                Boleh die tnye aku balik.. geram tol aku... (sabar)
      aku : kalau boleh nak skunk sampai...
      abg bus : bus puncak kul 9.30 mlm sampai...

then, aku pun p la duduk2 dulu n sambung amek gmbar... jam dah 9.30mlm, tp bus xmuncul2 lagi... hati dah panas ni sbbnye tkot xley masuk kolej.. kolej aku sampai kul 11 mlm jer.. lebih dari kul 11 da xboleh masuk, lau degil nak masuk gak, alamatnye dapat la surat kenduri dr pak guard... bus g ditunggu pun sampai la dekat kul 10... kita org pun naik la... aku ingtkan dh semua abis byr tmbang, si abg bus 2 dh nak g, rupenya dia tunggu la member die.. (adoi.. makin la lama nk tunggu2 lak)... lau terus jalan kan bagos, xde lama kita org nk tunggu2 ni, dah la lama dah tunggu tadi.. ni kene tunggu lagi... member die pun datang la... bus pun gerak menuju puncak... masa kat dalam 2, ada sekor mamat india ni.. perghh... bucuk btol die (bau rokok).. nk muntah aku bau rokok.. dah la senbang kuat ngan member die kt sebelah 2.. agak2 lau lama blh pekak member die 2... (hahahahaha).. jahatnya aku... lama kat bus, kita org pun sampai la... kul 10.45 mlm kita org sampai puncak.. nasib baik sempat lagi... lau tak xtau la nk tdo mana... sampai rumah jer terus makan then tdo.. mandi pun tak sbb mata dah ngatuk giler... assemen pun xsiap.. hak..hak...hak... pagi tadi nk ntar, pagi tadi baru buat.. memang giler... nasib baik sempat n dah ada bahan... assemen pun dh selamat ntar... 






ni gmbr kita org masa g beli tiket n balik...