Santai bersama BEN ASHAARI

Adira – Sakura



Masih terbayang waktu itu
Bunga gugur di depan aku
Kau mengajarku, ia mekar
Segelintir detik, sahaja

Masih ku ingat, sedih teramat
Tak mengerti, ia pergi
Hidup terindah, bersudahnya ringkas
Musim yang berubah, begitulah

Kisah di pohon sakura, kenangan yang ku semadi
Sebelum semuanya, berakhir

Mengapa, mengapa ku di sini
Berapa, berapa lama lagi
Aku menunggu, dibelenggu
Pagar pelukannya

Siapa, siapa yang memanggil
Di manakah dikau yang mencari
Selama menanti
Menanti di ufuk ini

Katamu aku, curang padamu
Tak berhati, mungkir janji
Memang hidupku, tercipta untukmu
Hanya seketika, sementara

Pastinya bagai sakura, janjiku harus tepati
Masaku bersamamu, berakhir

Sakitnya menerima, nasibku denganmu
Kitalah yang terpisah, dunia yang berbeza
Walau depan mata kau tak dapat lihatku, sentuh aku
Ku hanya mampu bermimpi, yang kau temui, ala mini

Mengapa, mengapa ku di sini
Berapa, berapa lama lagi
Aku menunggu, dibelenggu
Pagar pelukannya
Siapa, siapa yang memanggil
Di manakah dikau yang mencari
Masa ditempuhi
Selama menanti
Menanti di ufuk ini